Forside /  Terms

Kjøpsvilkår

FAQ

Leveransen kommer til deg så raskt som mulig, og vanligvis innen 2-7 arbeidsdager. Hvis det oppstår en forsinket levering, meddeler vi dette til deg via e-post så fort vi er klar over situasjonen.

Du som kunde har alltid rett til å heve kjøpet ved for sen levering. Om du ønsker å heve kjøpet grunnet forsinket levering, tilbakebetaler vi ditt kjøp innen 14 dager. 

Om vi har feilekspedert din ordre, eller om det er feil eller mangler ved en vare, dekker vi dine dokumenterte returutgifter , alternativt sender nye varer kostnadsfritt.

Vi gjør alltid vårt beste for å fullføre bestillingen din. Det kan også finnes tilfeller som gjør det umulig å fullføre bestillingen, f.eks. hvis vår leverandør ikke kan fullføre sine forpliktelser overfor oss. Erstatning gjelder ikke ved en eventuell leveringsforsinkelse.

Salg og leveringsbetingelser for Dyresjappa og deg som kunde

Det er viktig for oss at du blir fornøyd med din handel i vår dyrebutikk. Ved å legge inn en bestilling hos oss aksepterer du våre salgs og leveringsbetingelser. Les derfor nøye gjennom teksten slik at du vet at handelen tilsvarer dine forventninger til oss. Dyresjappa selger ikke til mindreårige under 18 år uten foreldres eller foresattes godkjenning. Skulle det være noe du lurer på rundt kjøpet, ber vi deg kontakte oss så fort som mulig. Vi besvarer alle henvendelser så raskt som mulig, og innen 48timer på alle hverdager (ikke helger/helligdager). 

 

1. Parter

Selger er Dyresjappa AS , Vogtsgate 55 , 0477 Oslo (organisasjonsnummer 989485245) , e-post adresse: netthandel@dyresjappa.no. Kjøper er den person som er oppgitt i bestillingen. 

 

2. Pris

Samtlige priser oppgis inkludert merverdiavgift, med mindre noe annet er fremkommer. Vi reserverer oss mot skrivefeil eller trykkfeil på vår nettside. Avgift for frakt kan legges til ifølge fraktvilkårene og det samme gjelder for eventuelle avgifter for ulike betalingsmåter. Ingen øvrige skatter eller avgifter legges til.Totalkostnader for kjøpet vil fremkomme før endelig bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, emballasje m.m. 

 

 3. Bestilling og avtaleprosess

Ved bestilling inngås en kjøpsavtale først når Dyresjappa har bekreftet bestillingen med en ordrebekreftelse på e-post. Ordrebekreftelsen genereres automatisk av databasen vår uten noen manuell kontroll. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du motar den, og undersøk om ordrebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen.Ved eventuelle feil i f.eks. oppgitt pris og leveringstid forbeholder vi oss retten til å korrigere dette senere.

 

4. Kjøp

Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.
Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Hvis produktet er utsolgt vil du få beskjed om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.

 

5. Levering og forsinkelse

Leveransen kommer til deg så raskt som mulig, og vanligvis innen 2-7 arbeidsdager. Hvis det oppstår en forsinket levering, meddeler vi dette til deg via e-post så fort vi er klar over situasjonen.

Du som kunde har alltid rett til å heve kjøpet ved for sen levering. Om du ønsker å heve kjøpet grunnet forsinket levering, tilbakebetaler vi ditt kjøp innen 14 dager. 

Om vi har feilekspedert din ordre, eller om det er feil eller mangler ved en vare, dekker vi dine dokumenterte returutgifter , alternativt sender nye varer kostnadsfritt.

Vi gjør alltid vårt beste for å fullføre bestillingen din. Det kan også finnes tilfeller som gjør det umulig å fullføre bestillingen, f.eks. hvis vår leverandør ikke kan fullføre sine forpliktelser overfor oss. Erstatning gjelder ikke ved en eventuell leveringsforsinkelse.

 

6. Ettersending av restordre

Hvis du skulle oppleve at det er betydelig lengre leveringstid på en av varene du har bestilt hos oss, kan vi i noen tilfeller dele opp bestillingen din eller fjerne det aktuelle produktet fra din bestilling. Dette gjelder i tilfeller hvor produktet har utgått , blitt utsolgt eller vil ta veldig lang tid før det kommer tilbake på lager. Ved ettersending står vi for frakten til deg.

 

7. Risiko ved transport

Vi står for transportrisikoen fra lageret vårt til deg (det vil si ødelagt eller bortkommet vare). Du står for risikoen ved en eventuell retur til oss.

 

8. Undersøkelse av produktene

Etter at du har mottatt produktene, bør du, så snart du har anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen. Undersøk om produktene er skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler. Ta i så fall kontakt med oss på netthandel@dyresjappa.no så raskt som mulig, og ta bilde av skaden/mangelen, slik at vi kan avtale retting av feil, prisavslag eller heving av kjøpet.

 

9. Betaling

I samarbeid med Netsl tilbyr vi deg gode og trygge betalingsmetoder. Du velger selv om du betaler med kort direkte, eller via din konto.

Fakturabetaling gjennom Afterpay: Når du velger faktura ("betal om 14 dager") som betalingsmåte er det Klarna som håndterer dette. Et fakturagebyr på kr 0; tilkommer per kjøp, månedsgebyret er på 45kr, og renten er på 22%.

Slik betaler du med faktura: Fyll inn alle opplysninger om deg selv, og din adresse. Opplysningene du oppgir her må stemme overens med det som står i folkeregisteret.

Velg betaling med Afterpay " Betal om 14 dager". Fyll inn ditt fødsels- og personnummer. Dersom det er første gang du handler med Afterpay, kan Afterpay gjennomføre en kredittsjekk på deg. Dette vil du bli varslet om i etterkant.

Du skal innen 14dager motta en faktura enten per post eller e-post til den e-postadressen du har opplyst i din bestilling. Hvis betaling unnlates, legges det til et purregebyr på 64,00kr og en forsinkelsesrente på 9,50%. Vi ber om at alle spørsmål vedrørende faktura, forsinket faktura eller feil faktura rettes mot Afterpay. 

Betaler du med kort blir dette belaster når ordren det er pakket og klar for sending.

 

10. Garanti

Garanti gis ifølge forbrukerkjøpsloven.

 

11. Taushetsplikt, sikkerhet og personopplysninger

Når du legger inn bestillingen din hos oss oppgir du personopplysningene dine som navn, adresse og telefonnummer. I sammenheng med din registrering og bestilling, godkjenner du at vi lagrer og bruker dine personopplysninger i virksomheten vår for å fullføre forpliktelsene våre overfor deg.

Vi oppbevarer også all kommunikasjon som vi har med deg på e-post for å gi deg den servicen som du forventer av oss.

Hvis du vil ha nyhetsbrevet vårt, kommer vi til å sende informasjon og produkttilbud til deg via e-post. Dette kan enkelt avbestilles via kundekontoen din på Min side , eller ved å trykke på avmeldingslinken som finnes i samtlige nyhetsbrev.

Ifølge loven om personopplysninger, har du rett til å få den informasjonen som vi har registrert om deg. Hvis denne er feilaktig, ufullstendig eller irrelevant, kan du be om at informasjonen skal rettes eller fjernes. Kontakt oss i så fall.

Kunden skal utvise forsiktighet når det gjelder brukernavnet og passordet sitt, og kan ikke gi disse videre til noen andre enn en person som får bestille på kundens regning.

Dyresjappas kunderegister er konfidensielt. Dyresjappa forplikter seg til å ikke videresende opplysninger i registeret til noen andre enn samarbeidspartnere i eller til utsending av fakturaer eller i en annen utstrekning enn det som oppgis i lovverket etter GDPR 2018. Hvis kunden benytter seg av noen av leverandørenes rabatter, slik som oppdrettere , bonuskort eller lignende, videresendes informasjonen om kjøpet til leverandøren det gjelder.

Les mer på vår oppdaterte personvernerklæring her.

Angrefrist og retur av produkt:

Du har rett til å angre kjøpet ditt innen 30 dager etter at du har mottatt varen.

Hvis du ønsker å bruke angreretten, er du velkommen til å kontakte vår kundeservice på e-post: netthandel@dyresjappa.no for å varsle dette.

Returen må sendes tilbake med våre samarbeidspartnere og det blir gjort ved å benytte seg av fraktseddelen du fikk med leveringen. Om du trenger ny fraktseddel kan du lage ny ved å logge deg inn på "Mine Sider - Mine Ordre" Klikk på ordren du ønsker å returnere og klikk på "Retur"

Det er víktig at returen sendes og registreres hos oss senest 30 dager etter bestillingen ble gjort. 

Returavgiften er 99 kroner, uansett vekt/antall kolli.

  • Dersom du angrer kjøpet og returnerer varen blir du belastet med 99kr som returavgift.

  • Ved retur av vare(r) må returskjemaet medfølge. Returskjema følger alle forsendelser fra oss. Elektronisk angrerettskjema er også vedlagt den første ordrebekreftelsen du får på e-post av oss etter kjøp av varer.

Vi setter stor pris på en kort kommentar om grunnen til varereturen. Dette gjør det enklere for oss, og din sak vil bli hurtigere behandlet.

 

Tilbakebetaling: 

Tilbakebetaling skjer gjennom din valgte betalingsløsning da du la inn din bestilling Klarna Finans eller Paypal.

Tilbakebetalingen tar normalt opptil 7 virkedager. Du som kunde har rett til å få tilbakebetalt kjøpsbeløpet minus returgebyret  (kr 99) dersom varen er ubrukt , uten skader og i original emballasje.

  • Dersom du har åpnet emballasjen eller brukt produktet men likevel ønsker å angre kjøpet, er dette mulig, men da mot en verdireduksjon. Vi avventer da returen, og vil ved mottatt retur verdivurdere produktet og tilbakebetale summen vi vurderer produktet til innen 14dager. Du vil motta en skriftlig oppdatering på dette via din ordre/e-post.
  •  Dersom du beholder vare med feil eller mangel, kan du på visse vilkår kreve prisavslag, omlevering (ny vare), erstatning eller heve kjøpet (få pengene tilbake). Du må da reklamere innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen/mangelen.


Har du andre spørsmål rundt reklamasjon og retur, send en epost til: netthandel@dyresjappa.no eller ring 22 15 15 15 mellom kl 9:00-13:00

 

Reklamasjon:

Dyresjappa følger forbrukerkjøpslovens reklamasjonsrett. Husk å fylle ut reklamasjonsgrunn på vårt returskjema som fulgte med bestillingen. Ta vare på emballasjen med tanke på en eventuell reklamasjon til posten for transportskade. Reklamasjon skal meddeles innen rimelig tid. Ta også gjerne bilder for dokumentasjon.

Reklamasjon må senest skje to år etter at varen er mottatt. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. 

Hvis man ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.

Du kan reklamere på et produkt dersom det foreligger feil eller mangler på varen. Du må da fylle ut vårt returskjema som fulgte med i forsendelsen; og returnere sammen med varen til oss. Trenger du et nytt returskjema kan du bare ta kontakt med oss så sender vi deg et nytt.

Returer kan bare skje med fraktsedlene våre. Tvister som vedrører om varen er feilaktig, ødelagt eller sendt feil kan henvises til Forbrukerrådet, og Dyresjappa følger Forbrukertvistutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist.

Hevede kjøp ifølge dette punktet tilbakebetales innen 14 dager regnet fra den dagen da vi mottok varen i retur. Vi sender alltid en bekreftelse på din e-post på mottatt retur.

 

Kommunikasjon med kundeservice angående reklamasjoner skjer via adressen under. Selve varen sendes med den mottatte returseddelen. Vi tilbakebetaler fraktkostandene innen 14 dager ved en eventuell reklamasjon. 

  • Har du andre spørsmål rundt reklamasjon og retur, send en epost til: netthandel@dyresjappa.no eller ring 22 15 15 15 mellom kl 9:00-13:00

 

Uavhentede pakker: 

Dersom du ikke henter pakken og ikke gir oss eller Posten noen info om hvorfor, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen.

  • Du vil da bli belastet med et gebyr pålydende 250,- Dette for å dekke Dyresjappas kostnader i forbindelse med den uavhentede pakken.

Bytting av varer og størrelser må gjøres ved å legge inn en ny ordre på det du ønsker istedenfor.  

Kontakt oss for å varsle din retur på produktet du ikke vil beholde;  dette gjør du på e-post: netthandel@dyresjappa.no 

Her kan du printe ut din returseddel som kan teipes på returforsendelsen: https://www.dyresjappa.no/returskjema 

(Retur- koster kr 99 uansett størrelse og verdi på varen)

Fyll ut returskjemaet som fulgte med pakken og legg det i returforsendelsen.

Legg inn en ny ordre med ønsket vare og størrelse. På denne måten får vi sendt deg ønsket vare hurtigst mulig, og vi krediterer den returnerte varen du så fort den ankommer butikken i retur.

 

Dyrebutikk med gratis frakt av dyreprodukter fra 500;

Forsendelser og frakt

 

Dyresjappa.no tilbyr deg flere leveringsmuligheter. Du velger det som passer deg best: 

 

Våre fraktalternativer: Fri frakt ved kjøp over NOK 500

Fraktalternativer/kjøpesum

 0 - 499,-

Over 500,-

Returavgift

Hjemlevering med Posten

(frysevarer dessverre ikke mulig)

129,-

129,-

  99,-

Klimanøytral Servicepakke 

(frysevarer dessverre ikke mulig)

 99,-

 Gratis

  99,-

Levert på døren med Dyresjappa sin egen varebil 

129,-

 Gratis

  99,-

 

Forsendelse

  • Vi sender til hele Norge

  • Vi velger av åpenbare grunner Klimanøytral Servicepakke der vi kan. Vanlig leveransetid er 2-4 dager.

  • Vi tilbyr de mest brukte formene for frakt via Posten/Bring. Om varen er på lager vil pakken som regel sendes fra Dyresjappa dagen etter mottatt ordre. Dette gjelder ikke i helger og på røde dager.

  • Om varen du har bestilt må bestilles fra leverandør av oss, eller er på vei inn til lager, vil du bli kontaktet med utfyllende opplysninger. Da kan du velge om du ønsker å kansellere ordren, eller godta noen dagers ekstra leveransetid.

  • Vi skal gjøre vårt for at du opplever så raske leveranser som mulig. Vi har valgt Bring/Posten som logistikkpartner da de er raskest og mest presise. Vi kan uansett ikke ta ansvar for hindringer de måtte bli utsatt for i forbindelse med leveringer fra oss. Du vil motta en epost med sporingsnummer så raskt pakken sendes fra oss. 

 

Pakke til hentested (Klimanøytral Servicepakke):

Forsendelser opp til 35 kilo leveres til ditt lokale postutleveringsted. Vi leverer fraktfritt over hele landet ved ordre over kroner 500,-.

Frysevarer kan dessverre ikke sendes, da dette dessverre vil tine under transporten

 

Pakke levert på døren (med Posten/Bring) mellom 17-21:

Sendingen er en På Døren- sending som leveres hjem til mottaker mellom klokken 17 og 21. Mottaker varsles når sendingen er lastet på bil for utkjøring, via SMS og/eller e-post. Mottaker varsles også på mobiltelefon 30 - 60 minutter før levering. MERK: Pakken leveres på bakkeplan.

Dersom sendingen ikke kan leveres, blir den fraktet til lokalt postkontor/ post i butikk. Mottaker varsles om dette via SMS, e-post eller hentemelding i postkassen. Sendingen kan spores ved hjelp av sporingsnummeret. 

Frysevarer kan ikke sendes med denne typen hjemlevering, da dette dessverre vil tine under transporten

 

Levert på døren med Dyresjappa sin egen varebil i Osloområdet: 

For våre kunder (med postnummer som listet opp under) i Oslo, Nedre Romerike , Kolbotn, Sofiemyr, Ski, Langhus, Asker og Bærum tilbyr vi leveranser helt hjem på døren.

Hjemkjøringer som kommer i retur dersom du ikke var hjemme belastes med returfrakt, og bestillingen ansees som avbestilt. Ny bestilling må derfor gjøres dersom du fortsatt ønsker varene. 

Bestillingsfrist for frossenvarer på hjemlevering er 15.00 dagen før ønsket hjemlevering. 

Du mottar en SMS samme dag som levering, og en ny melding med ca. leveringstidspunkt når du er neste levering. Mellom 5 og 20 minutter før vi er på døren. 

Du kan få levert følgende dager: (helligdager er det ingen hjemkjøring)

Mandag mellom 17:00 - 21:30            Bestillingsfrist: mandag 08:00 (Søndag kl. 15:00 for frossenvarer)

Tirsdag mellom 17:00 - 21:30             Bestillingsfrist: tirsdag 08:00 (Mandag kl. 15:00 for frossenvarer)

Onsdag mellom 11:00 - 14:00             Bestillingsfrist: onsdag 08:00 (Mandag kl. 15:00 for frossenvarer)

Torsdag mellom 17:00 - 21:30            Bestillingsfrist: Torsdag 08:00 (oandag kl. 15:00 for frossenvarer)

Søndag mellom 17:00 - 21:30             Bestillingsfrist: Lørdag kl. 08:00 (Onsdag kl. 15:00 for frossenvarer)

 

OBS! Leveranser av frossenmat skjer kun på tirsdager og torsdager, enten via Klikk og hent eller levering på døren med vår egen varebil.

 

Postnummeroversikt for hjemkjøring

0001-1299,1300-1304,1300-1399,1410-1419,1461-1481

 

Vi hos Dyresjappa tar ditt personvern på alvor.
Du kan til en hver tid endre dine samtykker om du logger inn med brukernavn og passord og går til min konto/mine samtykker.

Se hele Personvernerklæringen her

Bli med i vår kundeklubb!

Registrer deg her for å motta vårt nyhetsbrev for nyheter og gode tilbud.
Top