Retur og angrefrist

Retur og angrefrist:

Angrefrist og retur av produkt:

Du har rett til å angre kjøpet ditt innen 30 dager etter at du har mottatt varen.

Hvis du ønsker å bruke angreretten, varsle dette via vår kundeservice på e-post: netthandel@dyresjappa.no .

  • Dersom du angrer kjøpet og returnerer varen blir du belastet for returkostnaden.
  • Elektronisk angrerettskjema er også vedlagt den første ordrebekreftelsen du får på e-post av oss etter kjøp av varer.

Vi setter stor pris på en kort kommentar om grunnen til varereturen. 

Tilbakebetaling: 

Tilbakebetaling skjer kun gjennom din valgte betalingsløsning da du la inn din bestilling. Tilbakebetalingen kan normalt ta opptil 7 virkedager. Du som kunde har rett til å få tilbakebetalt kjøpsbeløpet minus returgebyret  (kr 129) dersom varen er ubrukt , uten skader og i original emballasje.

  • Dersom du har åpnet emballasjen eller brukt produktet men likevel ønsker å angre kjøpet, er dette mulig, men da mot en verdireduksjon. Vi avventer da returen, og vil ved mottatt retur verdivurdere produktet og tilbakebetale summen vi vurderer produktet til innen 14dager. Du vil motta en skriftlig oppdatering på dette via din ordre/e-post.
  •  Dersom du beholder vare med feil eller mangel, kan du på visse vilkår kreve prisavslag, omlevering (ny vare), erstatning eller heve kjøpet (få pengene tilbake). Du må da reklamere innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen/mangelen.


Har du andre spørsmål rundt reklamasjon og retur, send en epost til: netthandel@dyresjappa.no eller ring 22 15 15 15 mellom kl 10:00-16:00

Bytte av varer

Bytting av varer og størrelser må gjøres ved å legge inn en ny ordre på det du ønsker istedenfor.  

Kontakt oss for å varsle din retur på produktet du ikke vil beholde; dette gjør du på e-post: netthandel@dyresjappa.no 

Det enkleste er at du returnerer din vare ved din neste hjemleveringsbestilling, slik at vår sjåfør tar den med tilbake til butikken. 

Du kan også velge å returnere varen til vår butikk selv for å unngå returgebyr om du ikke skal ha ny hjemlevering, men varen krediteres kun via din valgte betalingsløsning på din bestilling (det vil si IKKE i butikkens kassapunkt).

Varen må være varslet før du returnerer den, og vi krediterer varen så fort den ankommer butikken i retur på virkedager.

Vi henter kun returer uten ekstra kostnad i forbindelse med ny bestilling og hjemlevering av varer.

Dersom vi må hente din retur uten å levere andre varer samtidig tilkommer et returgebyr på kr 129 for denne tjenesten.

Reklamasjon

Reklamasjon:

Dyresjappa følger forbrukerkjøpslovens reklamasjonsrett. Husk å fylle ut reklamasjonsgrunn på vårt returskjema som fulgte med bestillingen. Ta vare på emballasjen med tanke på en eventuell reklamasjon til posten for transportskade. Reklamasjon skal meddeles innen rimelig tid. Ta også gjerne bilder for dokumentasjon.

Reklamasjon må senest skje to år etter at varen er mottatt. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. 

Hvis man ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.

Du kan reklamere på et produkt dersom det foreligger feil eller mangler på varen. Du må da fylle ut vårt returskjema som fulgte med i forsendelsen; og returnere sammen med varen til oss. Trenger du et nytt returskjema kan du bare ta kontakt med oss så sender vi deg et nytt.

Tvister som vedrører om varen er feilaktig, ødelagt eller sendt feil kan henvises til Forbrukerrådet, og Dyresjappa følger Forbrukertvistutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist.

Hevede kjøp ifølge dette punktet tilbakebetales innen 14 dager regnet fra den dagen da vi mottok varen i retur. Vi sender alltid en bekreftelse på din e-post på mottatt retur.

Kommunikasjon med kundeservice angående reklamasjoner skjer via adressen underHar du andre spørsmål rundt reklamasjon og retur, send en epost til: netthandel@dyresjappa.no eller ring 22 15 15 15 mellom kl 10:00-16:00