Kjøpsvilkår

Salg og leveringsbetingelser for Dyresjappa og deg som kunde

Det er viktig for oss at du blir fornøyd med din handel i vår dyrebutikk. Ved å legge inn en bestilling hos oss aksepterer du våre salgs og leveringsbetingelser. Les derfor nøye gjennom teksten slik at du vet at handelen tilsvarer dine forventninger til oss. Dyresjappa selger ikke til mindreårige under 18 år uten foreldres eller foresattes godkjenning. Skulle det være noe du lurer på rundt kjøpet, ber vi deg kontakte oss så fort som mulig. Vi besvarer alle henvendelser så raskt som mulig, og innen 48timer på alle hverdager (ikke helger/helligdager). 

1. Parter

Selger er Dyresjappa AS , Vogtsgate 55 , 0477 Oslo (organisasjonsnummer 989485245) , e-post adresse: netthandel@dyresjappa.no. Kjøper er den person som er oppgitt i bestillingen. 

2. Pris

Samtlige priser oppgis i norske kroner (NOK) inkludert merverdiavgift, med mindre noe annet er fremkommer. Vi reserverer oss mot skrivefeil eller trykkfeil på vår nettside. Avgift for frakt kan legges til ifølge fraktvilkårene og det samme gjelder for eventuelle avgifter for ulike betalingsmåter. Ingen øvrige skatter eller avgifter legges til.Totalkostnader for kjøpet vil fremkomme før endelig bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, emballasje m.m. 

 3. Bestilling og avtaleprosess

Ved bestilling inngås en kjøpsavtale først når Dyresjappa har bekreftet bestillingen med en ordrebekreftelse på e-post. Ordrebekreftelsen genereres automatisk av databasen vår uten noen manuell kontroll. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du motar den, og undersøk om ordrebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen.Ved eventuelle feil i f.eks. oppgitt pris og leveringstid forbeholder vi oss retten til å korrigere dette senere.

4. Kjøp

Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.
Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Hvis produktet er utsolgt vil du få beskjed om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.

5. Levering og forsinkelse

Leveransen kommer til deg så raskt som mulig, og vanligvis innen 2-7 arbeidsdager. Hvis det oppstår en forsinket levering, meddeler vi dette til deg via e-post eller sms så fort vi er klar over situasjonen.

Du som kunde har alltid rett til å heve kjøpet ved for sen levering. Om du ønsker å heve kjøpet grunnet forsinket levering, tilbakebetaler vi ditt kjøp innen 14 dager. 

Om vi har feilekspedert din ordre, eller om det er feil eller mangler ved en vare, dekker vi dine dokumenterte returutgifter , alternativt sender nye varer kostnadsfritt.

Vi gjør alltid vårt beste for å fullføre bestillingen din. Det kan også finnes tilfeller som gjør det umulig å fullføre bestillingen, f.eks. hvis vår leverandør ikke kan fullføre sine forpliktelser overfor oss. Erstatning gjelder ikke ved en eventuell leveringsforsinkelse.

6. Ettersending av restordre

Hvis du skulle oppleve at det er betydelig lengre leveringstid på en av varene du har bestilt hos oss, kan vi i noen tilfeller dele opp bestillingen din eller fjerne det aktuelle produktet fra din bestilling. Dette gjelder i tilfeller hvor produktet har utgått , blitt utsolgt eller vil ta veldig lang tid før det kommer tilbake på lager. Ved ettersending står vi for frakten til deg.

7. Risiko ved transport

Vi står for transportrisikoen fra lageret vårt til deg (det vil si ødelagt eller bortkommet vare). Du står for risikoen ved en eventuell retur til oss.

8. Undersøkelse av produktene

Etter at du har mottatt produktene, bør du, så snart du har anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen. Undersøk om produktene er skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler. Ta i så fall kontakt med oss på netthandel@dyresjappa.no så raskt som mulig, og ta bilde av skaden/mangelen, slik at vi kan avtale retting av feil, prisavslag eller heving av kjøpet.

9. Betaling

I samarbeid med Netsl tilbyr vi deg gode og trygge betalingsmetoder. Du velger selv om du betaler med kort direkte, eller via din konto.

Fakturabetaling gjennom Riverty. Når du velger faktura («betal om 14 dager») som betalingsmåte er det Riverty som håndterer dette. Et fakturagebyr på kr 0; tilkommer per kjøp, månedsgebyret er på 45kr, og renten er på 22%.

Slik betaler du med faktura: Fyll inn alle opplysninger om deg selv, og din adresse. Opplysningene du oppgir her må stemme overens med det som står i folkeregisteret.

Velg betaling med Riverty » Betal om 14 dager». Fyll inn ditt fødsels- og personnummer. Dersom det er første gang du handler med Riverty, kan Riverty gjennomføre en kredittsjekk på deg. Dette vil du bli varslet om i etterkant.

Du skal innen 14dager motta en faktura enten per post eller e-post til den e-postadressen du har opplyst i din bestilling. Hvis betaling unnlates, legges det til et purregebyr på 64,00kr og en forsinkelsesrente på 9,50%. Vi ber om at alle spørsmål vedrørende faktura, forsinket faktura eller feil faktura rettes mot Riverty. 

Betaler du med kort blir dette belaster når ordren det er pakket og klar for sending.

10. Garanti

Garanti gis ifølge forbrukerkjøpsloven.

 

11. Taushetsplikt, sikkerhet og personopplysninger

Når du legger inn bestillingen din hos oss oppgir du personopplysningene dine som navn, adresse og telefonnummer. I sammenheng med din registrering og bestilling, godkjenner du at vi lagrer og bruker dine personopplysninger i virksomheten vår for å fullføre forpliktelsene våre overfor deg.

Vi oppbevarer også all kommunikasjon som vi har med deg på e-post for å gi deg den servicen som du forventer av oss.

Hvis du vil være med i vår kundeklubb, kommer vi til å sende informasjon og produkttilbud til deg via e-post eller sms. Dette kan enkelt avbestilles ved å trykke på avmeldingslinken som finnes i samtlige nyhetsbrev eller sms.

Ifølge loven om personopplysninger, har du rett til å få den informasjonen som vi har registrert om deg. Hvis denne er feilaktig, ufullstendig eller irrelevant, kan du be om at informasjonen skal rettes eller fjernes. Kontakt oss i så fall.

Kunden skal utvise forsiktighet når det gjelder brukernavnet og passordet sitt, og kan ikke gi disse videre til noen andre enn en person som får bestille på kundens regning.

Dyresjappas kunderegister er konfidensielt. Dyresjappa forplikter seg til å ikke videresende opplysninger i registeret til noen andre enn samarbeidspartnere i eller til utsending av fakturaer eller i en annen utstrekning enn det som oppgis i lovverket etter GDPR 2018. Hvis kunden benytter seg av noen av leverandørenes rabatter, slik som oppdrettere , bonuskort eller lignende, videresendes informasjonen om kjøpet til leverandøren det gjelder.

Personvern 

Vi hos Dyresjappa tar ditt personvern på alvor.
Du kan til enhver tid endre dine samtykker eller personopplysninger om du logger inn med brukernavn og passord på «min side» brukerpanelet.

Jeg har vært kunde før, må jeg lage ny bruker?

Vi har pr 23.juni 2025 byttet nettbutikkplattform. Dette betyr at du må lage deg en ny brukerkonto selv om du har handlet hos oss tidligere (dersom det ikke er etter 23.6.2025.)