Salg og leveringsbetingelser for Dyresjappa og deg som kunde
Det er viktig for oss at du blir fornøyd med din handel i vår dyrebutikk. Ved å legge inn en bestilling hos oss aksepterer du våre salgs og leveringsbetingelser. Les derfor nøye gjennom teksten slik at du vet at handelen tilsvarer dine forventninger til oss. Dyresjappa selger ikke til mindreårige under 18 år uten foreldres eller foresattes godkjenning. Skulle det være noe du lurer på rundt kjøpet, ber vi deg kontakte oss så fort som mulig. Vi besvarer alle henvendelser så raskt som mulig, og innen 48timer på alle hverdager (ikke helger/helligdager).
1. Parter
Selger er Dyresjappa AS , Vogtsgate 55 , 0477 Oslo (organisasjonsnummer 989485245) , e-post adresse: netthandel@dyresjappa.no. Kjøper er den person som er oppgitt i bestillingen.
2. Pris
Samtlige priser oppgis i norske kroner (NOK) inkludert merverdiavgift, med mindre noe annet er fremkommer. Vi reserverer oss mot skrivefeil eller trykkfeil på vår nettside. Avgift for frakt kan legges til ifølge fraktvilkårene og det samme gjelder for eventuelle avgifter for ulike betalingsmåter. Ingen øvrige skatter eller avgifter legges til.Totalkostnader for kjøpet vil fremkomme før endelig bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, emballasje m.m.
3. Bestilling og avtaleprosess
Ved bestilling inngås en kjøpsavtale først når Dyresjappa har bekreftet bestillingen med en ordrebekreftelse på e-post. Ordrebekreftelsen genereres automatisk av databasen vår uten noen manuell kontroll. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du motar den, og undersøk om ordrebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen.Ved eventuelle feil i f.eks. oppgitt pris og leveringstid forbeholder vi oss retten til å korrigere dette senere.
4. Kjøp
Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.
Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Hvis produktet er utsolgt vil du få beskjed om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.
5. Levering og forsinkelse
Leveransen kommer til deg så raskt som mulig, og vanligvis innen 2-7 arbeidsdager. Hvis det oppstår en forsinket levering, meddeler vi dette til deg via e-post eller sms så fort vi er klar over situasjonen.
Du som kunde har alltid rett til å heve kjøpet ved for sen levering. Om du ønsker å heve kjøpet grunnet forsinket levering, tilbakebetaler vi ditt kjøp innen 14 dager.
Om vi har feilekspedert din ordre, eller om det er feil eller mangler ved en vare, dekker vi dine dokumenterte returutgifter , alternativt sender nye varer kostnadsfritt.
Vi gjør alltid vårt beste for å fullføre bestillingen din. Det kan også finnes tilfeller som gjør det umulig å fullføre bestillingen, f.eks. hvis vår leverandør ikke kan fullføre sine forpliktelser overfor oss. Erstatning gjelder ikke ved en eventuell leveringsforsinkelse.
6. Ettersending av restordre
Hvis du skulle oppleve at det er betydelig lengre leveringstid på en av varene du har bestilt hos oss, kan vi i noen tilfeller dele opp bestillingen din eller fjerne det aktuelle produktet fra din bestilling. Dette gjelder i tilfeller hvor produktet har utgått , blitt utsolgt eller vil ta veldig lang tid før det kommer tilbake på lager. Ved ettersending står vi for frakten til deg.
7. Risiko ved transport
Vi står for transportrisikoen fra lageret vårt til deg (det vil si ødelagt eller bortkommet vare). Du står for risikoen ved en eventuell retur til oss.
8. Undersøkelse av produktene
Etter at du har mottatt produktene, bør du, så snart du har anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen. Undersøk om produktene er skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler. Ta i så fall kontakt med oss på netthandel@dyresjappa.no så raskt som mulig, og ta bilde av skaden/mangelen, slik at vi kan avtale retting av feil, prisavslag eller heving av kjøpet.
9. Betaling
I samarbeid med Netsl tilbyr vi deg gode og trygge betalingsmetoder. Du velger selv om du betaler med kort direkte, eller via din konto.
Fakturabetaling gjennom Riverty. Når du velger faktura («betal om 14 dager») som betalingsmåte er det Riverty som håndterer dette. Et fakturagebyr på kr 0; tilkommer per kjøp, månedsgebyret er på 45kr, og renten er på 22%.
Slik betaler du med faktura: Fyll inn alle opplysninger om deg selv, og din adresse. Opplysningene du oppgir her må stemme overens med det som står i folkeregisteret.
Velg betaling med Riverty » Betal om 14 dager». Fyll inn ditt fødsels- og personnummer. Dersom det er første gang du handler med Riverty, kan Riverty gjennomføre en kredittsjekk på deg. Dette vil du bli varslet om i etterkant.
Du skal innen 14dager motta en faktura enten per post eller e-post til den e-postadressen du har opplyst i din bestilling. Hvis betaling unnlates, legges det til et purregebyr på 64,00kr og en forsinkelsesrente på 9,50%. Vi ber om at alle spørsmål vedrørende faktura, forsinket faktura eller feil faktura rettes mot Riverty.
Betaler du med kort blir dette belaster når ordren det er pakket og klar for sending.
10. Garanti
Garanti gis ifølge forbrukerkjøpsloven.
11. Taushetsplikt, sikkerhet og personopplysninger
Når du legger inn bestillingen din hos oss oppgir du personopplysningene dine som navn, adresse og telefonnummer. I sammenheng med din registrering og bestilling, godkjenner du at vi lagrer og bruker dine personopplysninger i virksomheten vår for å fullføre forpliktelsene våre overfor deg.
Vi oppbevarer også all kommunikasjon som vi har med deg på e-post for å gi deg den servicen som du forventer av oss.
Hvis du vil være med i vår kundeklubb, kommer vi til å sende informasjon og produkttilbud til deg via e-post eller sms. Dette kan enkelt avbestilles ved å trykke på avmeldingslinken som finnes i samtlige nyhetsbrev eller sms.
Ifølge loven om personopplysninger, har du rett til å få den informasjonen som vi har registrert om deg. Hvis denne er feilaktig, ufullstendig eller irrelevant, kan du be om at informasjonen skal rettes eller fjernes. Kontakt oss i så fall.
Kunden skal utvise forsiktighet når det gjelder brukernavnet og passordet sitt, og kan ikke gi disse videre til noen andre enn en person som får bestille på kundens regning.
Dyresjappas kunderegister er konfidensielt. Dyresjappa forplikter seg til å ikke videresende opplysninger i registeret til noen andre enn samarbeidspartnere i eller til utsending av fakturaer eller i en annen utstrekning enn det som oppgis i lovverket etter GDPR 2018. Hvis kunden benytter seg av noen av leverandørenes rabatter, slik som oppdrettere , bonuskort eller lignende, videresendes informasjonen om kjøpet til leverandøren det gjelder.
Vi hos Dyresjappa tar ditt personvern på alvor.
Du kan til enhver tid endre dine samtykker eller personopplysninger om du logger inn med brukernavn og passord på «min side» brukerpanelet.
Fraktbetingelser:
Dyrebutikk med GRATIS hjemlevering i Stor Oslo ved bestilling over 599kr.
Hjemleveringsgebyr ved bestilling under 599kr: 129kr
Levert på døren med Dyresjappa sin egen varebil i Stor Oslo området.
Bestillingsfrist for samme dag levering er klokken 13.00 forutsatt at vi har varene på lager.
Du mottar en bekreftelse når din bestilling er ferdig pakket, og en sms med estimert leveringstidspunkt til deg ca 1 time før dagens rute starter. ( det vil si mellom klokken 16-17 for kveldsrute, og ca klokken 10-11 for dagrute.)
Du kan følge din pakke hele veien under hjemleveringsdagen og mottar oppdatering når du er neste på ruten ca 5-20minutter før antatt ankomst.
Du kan få levert følgende dager: ( Røde kalenderdager er det ingen hjemkjøring)
Mandag mellom 17:00 – 21:30 Bestillingsfrist: mandag 13.00
Tirsdag mellom 17:00 – 21:30 Bestillingsfrist: tirsdag 13.00
Onsdag mellom 11:00 – 14:00 Bestillingsfrist: onsdag 13.00
Torsdag mellom 17:00 – 21:30 Bestillingsfrist: torsdag 13.00
Fredag mellom 11.00 – 14.00 Bestillingsfrist: fredag 09.00
Søndag mellom 17:00 – 21:30 Bestillingsfrist: lørdag kl. 16:30
Postnummeroversikt for hjemkjøring
0001-1299,1300-1304,1300-1399,1410-1419,1461-1481
Dyresjappa tilbyr hjemlevering til StorOslo området.
Sjekk listen under om vi leverer til ditt postnummer:
Postnummer:
0001-1299,1300-1304,1300-1399,1410-1419,1461-1481
Vi leverer varer med vår egen hjemleveringstjeneste i StorOslo området 6 dager i uken:
Mandag 17-21.00
Tirsdag 17-21.00
Onsdag 17-21.00
Torsdag 17-21.00
Fredag 11-14.00
Søndag 17-21.00
Ved bestilling av frossenvarer har vi dessverre begrenset med lagerplass i butikken grunnet antall frysere.
Vi bestiller gjerne opp det du måtte ønske, men har noen frister å forholde oss til for å få bestilt opp dine varer her.
De er som følger:
VOM: Varelevering fra VOM kommer hver tirsdag og torsdag.
Bestillingsfrist for å komme med i disse bestillingene er da mandager og onsdager før klokken 09.30.
MUSH: Bestilles normalt ca annenhver uke.
Beregn derfor å bestille ca 14 dager før du går tom dersom du skal ha større kvanta enn vi kan tilby fra lager.
Leveransen kommer til deg så raskt som mulig, og vanligvis på dagen du selv har valgt i din bestilling. Hvis det oppstår en forsinket levering, meddeler vi dette til deg via e-post eller sms så fort vi er klar over situasjonen med ytterligere informasjon.
Under hjemleveringsdagen må man regne med at det kan oppstå avvik fra estimert leveringstid grunnet trafikale forhold utenfor vår kontroll som kø eller trafikkulykker etc.
Du som kunde har alltid rett til å heve kjøpet ved for sen levering. Om du ønsker å heve kjøpet grunnet forsinket levering, tilbakebetaler vi ditt kjøp innen 7 virkedager.
Vi gjør alltid vårt beste for å fullføre bestillingen din.
Det kan også finnes tilfeller som gjør det umulig å fullføre bestillingen, f.eks. hvis vår leverandør ikke kan fullføre sine forpliktelser overfor oss. Klarer vi ikke å levere; krediteres din ordre som følge av dette.
Retur og angrefrist:
Angrefrist og retur av produkt:
Du har rett til å angre kjøpet ditt innen 30 dager etter at du har mottatt varen.
Hvis du ønsker å bruke angreretten, varsle dette via vår kundeservice på e-post: netthandel@dyresjappa.no .
- Dersom du angrer kjøpet og returnerer varen blir du belastet for returkostnaden.
- Elektronisk angrerettskjema er også vedlagt den første ordrebekreftelsen du får på e-post av oss etter kjøp av varer.
Vi setter stor pris på en kort kommentar om grunnen til varereturen.
Tilbakebetaling:
Tilbakebetaling skjer kun gjennom din valgte betalingsløsning da du la inn din bestilling. Tilbakebetalingen kan normalt ta opptil 7 virkedager. Du som kunde har rett til å få tilbakebetalt kjøpsbeløpet minus returgebyret (kr 129) dersom varen er ubrukt , uten skader og i original emballasje.
- Dersom du har åpnet emballasjen eller brukt produktet men likevel ønsker å angre kjøpet, er dette mulig, men da mot en verdireduksjon. Vi avventer da returen, og vil ved mottatt retur verdivurdere produktet og tilbakebetale summen vi vurderer produktet til innen 14dager. Du vil motta en skriftlig oppdatering på dette via din ordre/e-post.
- Dersom du beholder vare med feil eller mangel, kan du på visse vilkår kreve prisavslag, omlevering (ny vare), erstatning eller heve kjøpet (få pengene tilbake). Du må da reklamere innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen/mangelen.
Har du andre spørsmål rundt reklamasjon og retur, send en epost til: netthandel@dyresjappa.no eller ring 22 15 15 15 mellom kl 10:00-16:00
Bytting av varer og størrelser må gjøres ved å legge inn en ny ordre på det du ønsker istedenfor.
Kontakt oss for å varsle din retur på produktet du ikke vil beholde; dette gjør du på e-post: netthandel@dyresjappa.no
Det enkleste er at du returnerer din vare ved din neste hjemleveringsbestilling, slik at vår sjåfør tar den med tilbake til butikken.
Du kan også velge å returnere varen til vår butikk selv for å unngå returgebyr om du ikke skal ha ny hjemlevering, men varen krediteres kun via din valgte betalingsløsning på din bestilling (det vil si IKKE i butikkens kassapunkt).
Varen må være varslet før du returnerer den, og vi krediterer varen så fort den ankommer butikken i retur på virkedager.
Vi henter kun returer uten ekstra kostnad i forbindelse med ny bestilling og hjemlevering av varer.
Dersom vi må hente din retur uten å levere andre varer samtidig tilkommer et returgebyr på kr 129 for denne tjenesten.
Reklamasjon:
Dyresjappa følger forbrukerkjøpslovens reklamasjonsrett. Husk å fylle ut reklamasjonsgrunn på vårt returskjema som fulgte med bestillingen. Ta vare på emballasjen med tanke på en eventuell reklamasjon til posten for transportskade. Reklamasjon skal meddeles innen rimelig tid. Ta også gjerne bilder for dokumentasjon.
Reklamasjon må senest skje to år etter at varen er mottatt. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år.
Hvis man ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.
Du kan reklamere på et produkt dersom det foreligger feil eller mangler på varen. Du må da fylle ut vårt returskjema som fulgte med i forsendelsen; og returnere sammen med varen til oss. Trenger du et nytt returskjema kan du bare ta kontakt med oss så sender vi deg et nytt.
Tvister som vedrører om varen er feilaktig, ødelagt eller sendt feil kan henvises til Forbrukerrådet, og Dyresjappa følger Forbrukertvistutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist.
Hevede kjøp ifølge dette punktet tilbakebetales innen 14 dager regnet fra den dagen da vi mottok varen i retur. Vi sender alltid en bekreftelse på din e-post på mottatt retur.
Kommunikasjon med kundeservice angående reklamasjoner skjer via adressen underHar du andre spørsmål rundt reklamasjon og retur, send en epost til: netthandel@dyresjappa.no eller ring 22 15 15 15 mellom kl 10:00-16:00
Adresseendring gjøres enkelt via «min side» kontrollpanelet.
Velg rediger adresse, skriv ny adresse og lagre endringene.
Vi har pr 23.juni 2025 byttet nettbutikkplattform. Dette betyr at du må lage deg en ny brukerkonto selv om du har handlet hos oss tidligere (dersom det ikke er etter 23.6.2025.)
Per juni 2025 har vi dessverre sluttet å levere varer til hele landet. Dette da vi som enkeltstående norsk butikk ikke klarer å konkurrere med våre utenlandske konkurrenter eller andre store kjeder på logistikk-kostnader. Vi beklager så mye til alle våre gode kunder gjennom årene som har brukt oss; og håper dere finner andre gode lokale løsninger.